woensdag, oktober 11, 2006

Werken met de wiki

In de wiki schrijven de deelnemers de verslagen van de sessies die ze hebben bijgewoond. Van een aantal deelnemers begreep ik dat de verslagen niet verschijnen in de lijst met artikelen van het eigen thema. Bij het onderdeel Security kwam dit doordat er een spatie teveel stond in het sjabloon van de categorie. Deze is verbeterd.
Van andere thema's kreeg ik ook te horen dat het artikel niet verscheen. Ik heb het nagelopen en ben er nog niet achter waar dit aan kan liggen. Ik heb wel een paar ideeën. Het eerste is dat het sjabloon niet helemaal goed is. Maar die heb ik nu een paar keer gechecked en kan hier niets verkeerd aan vinden. Misschien kijk ik niet goed en hoor ik dit graag van een ander of hier een foutje in zit. Het tweede wat er zou kunnen gebeuren is dat deelnemers de tekst uit het sjabloon halen. Ook de tekst waarbij staat: Dit laten staan aub. Voor de categorie-indeling is dit nogal funest. Een derde wat ik zou kunnen bedenken is dat deelnemers op een andere manier een pagina aanmaken dan op de manier waarop het van te voren bedacht was. Nu is op de pagina van elk thema een invoerveld gezet waar de naam van de sessie moet worden ingevoerd. Dit vond ik wel makkelijk voor iedereen. Maar er zijn ook andere manieren om een pagina aan te maken. Nadeel van die andere manieren is dat het artikel dan niet automatisch in de lijst met artikelen komt te staan. De categorie-indeling zou dan nog handmatig moeten worden aangebracht. Dit kan maar is wat meer werk.

Tenslotte nog iets waar we ook gisteren achterkwamen. Als een sessie nu in meerdere thema's valt, hoe moet dat dan? Dat kan makkelijk door aan de tekst nog de Categorie-indeling mee te geven waar het artikel ook onder valt. Maarten van de Ven heeft hier in de HELP al een pagina over gemaakt.

permalink| geplaatst door Gerard Dummer:| woensdag, oktober 11, 2006

Reacties: Een reactie posten

<< Home